مجلس التحرير: مجموعة صحفيين عرب
الموقع قدم أوراق اعتماده
الى نقابة الصحفيين العراقيين

رامي جمال يحيي حفلاً غنائيًا بالإسكندرية.. 30 سبتمبر

نشر
الأمصار

يحيي المطرب رامي جمال، حفلاً غنائيًا في الإسكندرية، يوم 30 سبتمبر الجاري، ويقدم خلال الحفل باقة متميزة من أشهر أغنياته.

 

 

وأحيًا مؤخرًا النجم رامي جمال واحدة من أقوى حفلاته بمسرح يو أرينا على هامش مهرجان العلمين الجديدة في دورته الثانية، ورفع شعار كامل العدد، وقدم من خلاله باقة كبيرة من أغانيه التي تفاعل معها الجمهور، ومنها "قول حبيبي إنك معايا" و"قدامي" و"أنا جتلك" و"اللي مشيوا" و"فترة مش سهلة" و"بيكلموني".

 

كان كشف الفنان رامي جمال عن موعد أحدث ألبوماته الغنائية، والتى من المقرر طرحها فى موسم الشتاء أول يناير 2025 ويأتي بعنوان “مش لاقيكي".


نشر رامي جمال البوستر الدعائي للأغنية من خلال حسابه الرسمي على موقع إنستجرام، وكتب معلقا: “معادنا فى أول يوم فى السنة مع ألبوم الشتاء عشان السنة تبدأ صح ان شاءالله”.

وكان قد طرح مؤخرا النجم رامي جمال، أحدث أغانيه التي تحمل عنوان "مش عايشين"، عبر قناته الرسمية على موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب"، وهي من كلمات عمرو المصري، ألحان إسلام رفعت، توزيع وميكس وماستر محمد مجدي.

كلمات أغنية مش عايشين

 
متفارقين وبعيد عن بعض احنا الاتنين.. وتعبنا البعد بقاله سنين بنكابر ليه وبنعمل فيها إننا ناسين.. متفارقين وبعيد عن بعض احنا الاتنين.. وتعبنا البعد بقاله سنين بنكابر ليه وبنعمل فيها إننا ناسين.. والحقيقة إن كل ذكرى حلوة عيشنا فيها.. لسه بندور عليها في الأماكن والأغاني.. نفسنا نرجعها تاني ومش عارفين.. والحقيقة إن كل حد فينا عاش حياته.. بين دموعه وبين آهاته.. والمواقف قاسية جدًا.. ده احنا عايشين بس فعلًا مش عايشين.. متفارقين هو الفراق كان ريح مين.. والعند أهو شوف وصلنا لفين.. واللي يشوفنا يفكرنا إن احنا اتنين قاسين.. متضايقين هو الفراق كان ريح مين.. والعند أهو شوف وصلنا لفين.. واللي يشوفنا يفكرنا إن احنا اتنين قاسين..والحقيقة إن كل ذكرى حلوة عيشنا فيها.. لسه بندور عليها في الأماكن والأغاني.. نفسنا نرجعها تاني ومش عارفين.. والحقيقة إن كل حد فينا عاش حياته.. بين دموعه وبين آهاته.. والمواقف قاسية جدًا.. ده احنا عايشين بس فعلًا مش عايشين.

وكان رامي جمال، قد طرح مؤخرًا أغنية "برود ببرود"، عبر قناته الرسمية على موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب"، وحقق من خلالها نجاحًا كبيرًا، وهي من كلمات أحمد العزب، ألحان محمود أنور، توزيع ومكس وماستر محمد ياسر.